עוד הצלחה לעורכי הדין אייל בסרגליק וגל שרטוב

May 30 2022Cfao

עו”ד אייל בסרגליק ושותפו עו”ד גל שרטוב ייצגו לקוחה עם צרכים מיוחדים וסייעו לה לצאת לדרך חדשה

עבריין פלסטיני מתחבר לישראלית בת 38 עם צרכים מיוחדים. הוא מפתח איתה קשר רומנטי ומנצל אותה לבלדרות נשק בפרשה של הברחת ומכירת נשקים ברשות הפלסטינית. נגד האישה, חירשת אילמת מלידה, הוגש כתב אישום שהכיל אישומים רבים לאור חומרת הפרשה.
עו"ד בסרגליק. אייל בסרגליק
עו”ד בסרגליק. אייל בסרגליק
לאחר שפנתה למשרד עורכי הדין בסרגליק ושות’,  קיימו עו”ד אייל בסרגליק ושותפו עו”ד גל שרטוב, משא ומתן עם הפרקליטות, שלאחריו צומצמו האישומים והיא הועמדה לדין על 3 אישומים בלבד.
הפרקליטות השתכנעה מהטיעונים שהעלינו, לפיהם יש להתחשב בהיותה בעלת צרכים מיוחדים, במצבה הנפשי הקשה האישה, וביחסי הניצול ששררו ללא ספק בינה ובין העבריין המרכזי. בנוסף, היא היתה בעצמה קרבן לתקיפה מינית בעברה. גם מסקנות התסקיר שערך שירות המבחן חיזקו את עמדתם שלם עו”ד אייל בסרגליק ושותפו עו”ד שרטוב.
יש לציין שהדיונים התקיימו בתקופת הקורונה, מה שהקשה על הנאשמת לתקשר עם פרקליטיהו, שכן המסכות מנעו ממנה את היכולת לקרוא שפתיים, וכל התקשורת עמה היתה מסורבלת והתנהלה בכתב יד, ובאמצעות מתורגמן לעיתים כולל בביקורי הכלא. לכן היה לצוות ההגנה שבעתיים לזעוק את זעקתה ולוודא שלא ייגרם לה עוול נוסף.
לבסוף, קבע שופט ביהמ”ש המחוזי בבאר שבע שחלקה של הלקוחה של משרד בסרגליק ושות’ בפרשה היה שולי יחסית, ולמרות שרף הענישה במקרים מסוג זה עומד על 2-4 שנות מאסר, במקרה זה יש להעדיף את שיקומה של האישה, לכן נקבעו לה רק 9 חודשי עבודות שירות לצד מאסר על תנאי ופיקוח של שירות המבחן.
עו”ד אייל בסרגליק ושותפו עו”ד גל שרטוב מסרו כי הם שמחים מאוד שהן בית המשפט והן הפרקליטות השתכנעו שמדובר באישה שעברה מספיק תלאות בחייה, וכי יש מקום להתחשב בכך ולאפשר לה לפתוח דף חדש. למרות עמדתה של הפרקליטות לעניין עונש מאסר בפועל מאחורי סורג של בריח ממש, קיבל בית המשפט את עמדתנו לענישה שיקומית על דרך של עבודות שירות, והלקוחה תוכל לצאת לדרך חדשה בחייה.
#עו"ד אייל בסרגליק
Share: